Det kommer en dag då man fattar

Det känns i varje djupa andetag
Då när man andas på riktigt

Det känns i varje steg man tar
att man flåsar mer och mer

Det finns en dag då man märker
att nu, nu är man fast


Det finns dagar då man undrar
varför? varför gör jag det här?

hungren stillar, pressen dempas
värmen kommer tillbaka
och man dar ett djupt andetag

Jag vet
att dagen då jag slutar
kommer jag sakna det

Det finns inget svar på varför man börjar
inte heller varför man inte slutar

Du ska inte...
nej jag vet det

Tänk att man göra något så dumt
men när man gör det
Gud så skönt!
Gud så gott!

Dagen kommer
när den sista donken
brinner ut

Men idag
så tänds bara en ny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0