INGENRUBRIK

Smärtan som fyller hel kroppen med rädsla
Som ett litet barn börjar jag hårt blunda
för att slippa se det läskiga
Bilderna spelas om och om igen inne i mitt huvud
Kunde inte tro på det som jag redan visste
Blinkandes tittar jag igen
ögon blir våta och snart mina kinder med
Hjärnans hastiga ord: Spring... Spring!
och jag springer
Jag springer bort från det onda... från dig
Pulsen börjar slå fortfara än någonsin
och kroppen skriker ifrån
men benen springer, dom bara springer
och tårarna dom bara rinner

Kyla kommer som en hård vind
Jag lutar huvudet försiktigt mot den hårda väggen
Mobilen ligger på marken några centimeter bort
Jag ser hur den rör sig när du ringer
vibration med ljudet avstängt
Varför ringer du viskar jag för mig själv
Men hur skulle du kunna veta
att jag sitter här och gråter för dig
hur skulle du kunna veta
att just idag så jag dig kyssa henne

att just idag tog ditt spel slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0