Kanske vore det bättre...

Le för stunden
Le för tiden
idag kanske vi tar våra sista andetag
ikväll kanske jag somnar på riktigt
Morgon dagen kanske inte kommer
Jag kanske aldrig mer får se
solen gå upp eller stjänorna på himlen

Jag kanske aldrig får se ditt
underbara leende igen eller
känna dina läppar mot mina

Känna din värme när du kramar om mig
eller höra dina ord när du viskar
att du älskar mig




Livet kanske tar slut just här
precis här kanske livet tar slut

Alla ord som man borde sagt
alla saker man borde gjort














Men livet gå vidare
och orden lämnar aldrig munnen
och allt det man borde göra
ligger bara i ens fantasi


För morgon dagen kommer
Vi tog inte våra sista andetag
och jag fick inte somna på riktigt

Jag såg solen gå upp igen
och stjärnorna på natt himlen


Jag ser ditt leende, jag känner dina läppar
jag känner din värme
och jag hör dina ord när du viskar att du älskar mig


Livet tog inte slut just här
inte precis här tog livet slut





Men allt börjar tappa sin mening
kanske vore det bättre
om man hade dött
då när allt var perfekt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0